tirsdag 13. september 2016

Konvoluttkort -Tutorial ♥



Her kommer det en framgangsmåte på hvordan jeg lager konvoluttkort ♥
Det finnes flere flotte utgangspunkt på nett, så konvoluttkortet er ikke min ide,
men jeg legger  ut steg for steg på hvordan jeg gjør det.




Utgangspunktet er et dobbeltsidig pyntepapir i str 30x30


Brett i to som vist på bildet


Fold ut og brett motsatt vei, viktig å være litt nøyaktig i brettene






Brett så inn mot midten det ene hjørnet


gjør det samme på andre siden som vist på bildet


Snu hele arket og brett den ene spissen mot midten 
og klipp/skjær denne av


Lim så halvdelene i sammen 


Kortet ser nå slik ut fra baksiden



Baksiden;
Fest bånd og lim over et panel i str 10,6 x 21,1


Slik ser baksiden ut nå


På framsiden festes også bånd 


Ta nå den flippen du klippet/skjærte av og lim den over


Slik ser kortet midt ut nå, her har jeg også punchet ut "blonde"
med Martha Stewart doily lace punch
og limt de i mellom
Har også stanset ut to ovaler med scallop 
som jeg har stemplet tekst på.
Inni kortet finner du et kort til å skrive på 
eller du kan stemple en fin tekst


Framsiden av kortet med flott tekst fra Kort og Godt


Baksiden


Framsiden av kortet, 
Kortet kan jo gis bort slik
ellers så er det bare å pynte å kose seg ♥


Her er mitt kort  pyntet og klart ♥

Håper dette kan være til inspirasjon ♥
Klem fra Inger Marie


6 kommentarer:

  1. Kjempefin oppskrift med steg for steg . Og kortet er nydeligt i farger og pynt . Klem Synnøve

    SvarSlett
  2. Tusen takk for at du viser hvor enkelt dette kan lages med mange gode bilder.
    Flott pyntet

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Jorunn E, syns det var litt kjekt å lage en steg for steg på dette kortet <3

      Slett
  3. Helt nydelig! Er jo så gøy å lage konvoluttkort :-)

    SvarSlett
  4. Dette vare kjempefint! Takk for at du deler.

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren
og for at du tar deg tid til å besøke bloggen min :)
God klem fra Inger Marie