fredag 2. januar 2009

Nyttårs kort og 10 på topp /New year card and top ten






Håper alle har det bra så langt i 2009 :)
Det var ikke alle jeg fikk sendt julekort til i år
så nå blir det nyttårskort.
Har brettet et kort i 3.
Har brukt dette nydelige papiret fra 3ndy papir.
Har pyntet med bånd,blonde, nåler, hjerte og snøfnugg charms.
Teksten er fra ladybug and friends
Har brukt denne nydelige metall låsen
for å kunne åpne kortet opp og igjen.
Bilde er ikke av beste kvalitet da jeg har brukt mobilen.
***********************
I hope everyone has it good so far in 2009:)
It was not all I had sent Christmas cards to this year
so i made some "new year card" instead.
I fold the card in 3
Have used this beautiful paper from 3ndy paper.
Have decorated with ribbon, lace, needles, heart og snowflake charms.
The text is from the ladybug and friends
Have used this beautiful metal lock to close the card
The picture is not the best quality because i used my mobilephone.



10 på topp!!
Har sett på flere blogger at det utfordres til å legge ut 10 av de kortene
du er mest fornøyd med som du har laget i 2008.
Syns den utfordringen er utrolig fin, så jeg henger meg på.
Utrolig gøy å sitte å se tilbake på de kortene som jeg laget for et år siden.
Mimre litt om hvem som fikk de og hvorfor jeg er førnøyd med akkurat det kortet.
Her kommer min liste!!
*************************

Has seen several blogs that are challenged to lay out

10 of the cards you are most satisfied with that you have made in 2008.

Think the challenge is incredibly good,
so I hang me on.
A lot of fun to look back on the cards that I made a year ago.

Here is my list!


Nr 1
Husker når jeg så dette stempelet, syns det var så nydelig.
Men det var jo helt umulig å få tak i.
Redningen ble Turid Mari, som sendte over trykk til meg,
Tusen tusen takk vennen.
************************
No 1
Remember when I saw this stamp,
think it was so beautiful.
But it was not so easy to get hold on
Turid Mari was helping me,
and sent over some prints to me.
Thank you so much!

Nr 2
Husker jeg var så utrolig fornøyd når jeg hadde laget dette kortet.
Laget det til Aud sin favoritt utfordring i Mars.
Dette Magnolia motivet likte jeg så utrolig godt og her brukte jeg pyntepapir på kjolen
Var også så utrolig heldig å vinne i den utfordringen til Aud.

************************
No. 2
Remember I was so incredibly happy when I had made this card.
Made it to the Aud's favorite challenge in March.
I love this Magnolia stamp,
and here I used paper on the dress
"dress you up" by Inge
Was also so lucky to be one of the winner in Aud´s challenge.

Nr 3

Har i løpet av 2008 blitt veldig glad i rosa.
Hvem skulle tro det...hihi
Laget dette kortet i Shabby Chic stil.
Hadde det kortet på et kurs med 13 damer.
Det var da jeg fikk øynene opp for blonder og nåler.

*****************
No 3
Has in 2008 become very fond of pink.
Who would believe it ... hihi
Made this card in Shabby Chic style.
Had thise card on a course with 13 women.
It was then I got eyes for lace and needels.


Nr 4
Stempelet som jeg har brukt her er fra Paperbag Studios
det er mitt favoritt stempel blant alle de stemplene jeg har.
Har faktisk aldri klart å kvitte meg med denne posen som jeg laget her...hihi
Liker så godt fargene jeg har brukt på posen
og her var grungeboard og crackel paint favoritten.
Og blomstene er likksom prikken over ien.
************************
No 4
The stamp that I have used here are from Paperbag Studios
it is my favorite stamp among all the stamps I have.
Has never giving this bag away i think it is to wonderful ... hihi
Love the colors I've used
and here was Grungboard and crackel paint a favorite.
And i like this flowers alot.



Nr 5
Laget dette kortet og esken til Elisabeth sin bursdag.
Dorull kort var det store da.
Koste meg så masse mens jeg laget dette.
Brukte dabber på esken og kortet.
Pyntet i vei og disse blomstene med rondeller er nydelige.

*****************
No 5
Made this card and box to Elisabeth's birthday.
i made the card of one toilet roll
i enjoy making this
I used dabber on the box and on the card.
Decorated it with flowers and diffrent ribbons








Nr 6

Det er ikke ofte jeg får lage babykort,
så det var så utrolig kjekt å lage dette.
Det søte bamse motivet som jeg tror jeg fikk låne av søte snille Lene???
Det hadde ligget i en mappe og nå fikk jeg tatt det fram og brukt det.
Stjernen er det brukt glitterlim på, glitterlim har jo tatt helt av i 2008.
***************************
No 6
It is not often I make baby cards,
so it was so incredibly fun to create this.
The cute teddy bear stamp that I think I got loan of sweet Lene???


Nr 7
Jeg lovet meg selv at i løpet av 2008 skulle jeg begynne å scrappe.
Her er beviset på at jeg kom i gang helt på tampen av året.
Dette gav virkelig mersmak, så det er flere LO´er som er på planleggings stadiet.
Så følg med!
********************
No. 7
I promised myself that in 2008 I would start to make layouts.
Here is the proof that I got started on the far end of the year.
It was so fun so there will come more LO from me

Nr 8
Og sitte å velge ut 10 kort som jeg har laget igjennom året
var ikke så lett som jeg hadde trodd.
Fordi alle de kortene jeg lager betyr noe på sin måte
og det blir flere ting som veier inn for at jeg liker akkurat det kortet.
Teknikker, stempler, hvem som skulle få det, favoritt papir,stæsj m.m
Alle kortene har sin historie.
De 3 siste kortene mine er julekort, er ikke helt ferdig med jula ennå.
Dette kortet var jeg veldig fornøyd med når jeg var ferdig.
Papirene, stempelet
og teknikken med å embosse hele stempelmotivet flere ganger
og så brekke i det, gjør det kortet til min julekort favoritt.
Brukte også Glimmer Mist på hjertet
Glimmer Mist bruker jeg mye på kortene fortiden.
**************************
No. 8
To select 10 cards that I have made through the year
was not as easy as I had imagined.
Because all the cards I make means something special
and it is many things that weigh into that I just like the card.
Techniques, stamps, who would get it, your favorite paper .......
All cards have a history.
The last 3 cards are Christmas cards,
This card, I was very pleased with when I was finished.
Papers, and the technique to Embosser the entire stamp several times and then break it like glass, do the card to my favorite Christmas card this year.
Nr 9
Dette kortet gir meg virkelig vinterstemning.
Stempelet fra Papilio er jo så herlig
og når jeg maskerte og kombinerte det med vinterlandskap stempelet
Ble det enda finere syns jeg.
Dette er et mappekort som var en bretteteknikk
Camilla fikk mange av oss til å bli så glad i dette året:)

*******************
No 9
This card gets me in thewinter mood.
Stamp from papilio's and when
I masked and combined it with the winter landscape stamp
was it even more beautiful.
This is a folder card that
Camilla show us, and a lot of us been so fond of this :)


Nr 10
Denne dekorerte sjokoladeesken har jeg valgt ut tilslutt.
Den ble laget til gode venner som har reist utenlands for å bo noen år
og som vi savner masse her hjemme.
Å flytte til andre siden av kloden gjør det ikke så enkelt å komme på besøk
så da må vi sende nedover litt julestemning.
Esken er pyntet for å gi skikkelig norsk julestemning-
Nisse med grøt og teksten fra sangen "på låven sitter nissen"
Kanelstenger, appelsin og stjerneanis gir skikkelig deilig julelukt :)
Kanskje jeg klarer å gi de bittelitt hjemlengsel...hihi ;)

Dette var mine 10 favoritter i året 2008,

nå utfordre jeg deg til å finne dine 10 favoritter :)

*****************
No. 10
I have finally chosen this decorated chocolate box.
It was made to our good friends moved to the other side of the world.
We miss them !
The box is decorated to give a Norwegian Christmas mood -
Cinnamon, orange and star anise gives real nice Christmas odor.
Maybe I can give them a littel bit homesick ... hihi;)

This was my 10 favorites of the year 2008,

Now I challenge you to find your 10 favorites:)


Ha en god helg alle sammen !!
Have a great weekend everyone!!



30 kommentarer:

  1. Godt Nyttår Inger Marie!
    HElledussen for en flott topp 10 du har!! Utrolig flotte kreasjoner!
    Gleder meg til å se hva det blir i 2009!
    Klemmer fra Kristine

    SvarSlett
  2. Nydelige topp 10.
    Liker så godt de tre siste julekorta dine.
    Ha en fin helg :o)

    SvarSlett
  3. Godt nytt år vennen!!

    Her var det kommet UTROLIG MYE FINT siden sist jeg var innom,og det er visst en stund siden nå.

    Ser du er blitt DT hos Unik Hobby mens jeg var i syden, Gratulerer!!

    Ønsker deg masse kreativitet og lykke i 2009 !!!

    SvarSlett
  4. Gorgeous card, Inger Marie!
    Your top ten is also beautiful and inspiring!
    Hugs, Alina

    SvarSlett
  5. Gott Nytt År!
    Jätte kul att se din topp 10 lista. Har också gjort en lista på mina tio favorit kort och layouter i min blogg.
    http://www.teresrundkvist.blogspot.com/

    Du är så otroligt duktig. Jätte fina alster som du skapat.

    SvarSlett
  6. Fantastisk topp 10 liste! Ingen tvil om at du har mange kreasjoner å være stolt av, og at dette KAN du! :)
    gleder meg til å fortsatt bli inspirert av deg i 2009!
    Klem!

    SvarSlett
  7. Åhhhh så mye vakkert,Inger Marie!
    Gleder meg til å følge deg i 2009 :)
    Go`klem fra Maya.

    SvarSlett
  8. Godt nyttår til deg også Inger Marie!!
    Kjempeflotte ting du lager, blir helt stum. kan ikke halvparten av de tingene som du kan og lager og får til... Kan om eg herme litt etter deg noen ganger så får eg d kanskje t på egenhånd etterpå :P *hehe*
    Gleder meg mye til å se hva du får til i 2009.

    Go'klem fra Unni

    SvarSlett
  9. Vilka Underbara alster på lång rad!

    SvarSlett
  10. Hei Inger Marie! For et nyyydelig nyttårskort! Og så herlig å se dine 10 på topp, de er utrolig fine alle som en!!

    Vil få ønske deg et riktig godt nytt år!

    Klem fra Gunhild

    SvarSlett
  11. Godt Nyttår Inger Marie!
    Det var et nydelig nyttårskort!
    Så mange flotte detaljer på det du lager!
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  12. TUsen tack snälla du för dina goa ord inne hos mej!! *glad*
    Å vilket kort du gjort!! Sjukt läckert!!
    Å vilken 10-i-topp-lista sen!! WOW!! Måste varit megasvårt att välja ut dina 10 favoriter du som gjort så mycket fint!!!
    STOR KRAM Petra

    SvarSlett
  13. Jeg kan godt forstå at de er dine favoritter. Rigtig flotte.

    SvarSlett
  14. Hei Inger Marie:)
    Tusen takk for besøket i bloggen min:) Kortene dine er helt nydelige! Liker så godt stilen din. Her må jeg definitivt komme tilbake. Legger deg inn i blogglista mi:)
    Klem, Yvonne.

    SvarSlett
  15. Hei igjen!

    Nyyydelige kort/prosjekter, hele veien fra "topp til tå"!! Liker så godt det kortet du lagde til Aud sin favorittutfordring. :) Og det jentestempelet fra Paperbag studios er jeg enig med deg i at er nydelig! Det er et av mine favorittstempler også!

    Jeg har en award til deg, forresten! :) kleem

    SvarSlett
  16. Herlige kort og prosjekter fra 2008! Takk for hyggelig hilsen, og et godt nyttår til deg! :D

    SvarSlett
  17. Du og du så mykje fint det var her!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Det første kortet var aldeles nydeleg - men alt var superfint! :)

    SvarSlett
  18. WOW!! You have some stunning work wow wow wow!!

    hugs Bev x

    SvarSlett
  19. Wow you have made some stunning creations throughout 2008, can't wait to see what you make in 2009
    hugs rachxx

    SvarSlett
  20. Your work is Absolutley Gorgeous Inger Marie!! Cute, Elegant or Artsy ...you do it all Beautifully!!...Hugs, Ila

    SvarSlett
  21. Ligger en award til deg i bloggen min:)

    SvarSlett
  22. Today, with the fast life style that everyone leads, credit cards
    get this amazing demand throughout the market.
    Persons throughout every area of life are using credit card and people who aren't using the credit card have arranged to apply for one in particular. Thanks for spreading your ideas on credit cards.

    My web blog: facebook for sex

    SvarSlett
  23. Howdy, i read your blog from time to time and i own a similar one and i was just wondering if you get a lot of spam responses?
    If so how do you prevent it, any plugin or anything
    you can advise? I get so much lately it's driving me crazy so any assistance is very much appreciated.

    Here is my site; facebook sex

    SvarSlett
  24. One thing I'd really like to discuss is that fat reduction plan fast can be carried out by the right diet and exercise. Ones size not merely affects appearance, but also the complete quality of life. Self-esteem, depressive disorder, health risks, plus physical ability are disturbed in putting on weight. It is possible to just make everything right and still gain. In such a circumstance, a condition may be the perpetrator. While excessive food but not enough workout are usually at fault, common medical conditions and trusted prescriptions could greatly help to increase size. Thanks a bunch for your post

    Also visit my homepage ... dating online online

    SvarSlett
  25. Hmm is anyone else experiencing problems with the images on this blog loading?
    I'm trying to determine if its a problem on my end or if it's the blog.
    Any suggestions would be greatly appreciated.

    Feel free to visit my website http://n-haus.com/

    SvarSlett
  26. you are really a good webmaster. The web site loading speed is
    incredible. It seems that you are doing any unique trick.
    Moreover, The contents are masterwork. you have done a magnificent job on this topic!


    Here is my webpage dating site in usa

    SvarSlett
  27. I am only commenting to let you know of the extraordinary discovery my wife's daughter developed using your webblog. She figured out numerous pieces, including what it's like to have an awesome giving mindset to
    make certain people without problems learn about chosen specialized subject matter.
    You really surpassed our own expectations. Thanks for coming up with these practical, trusted, edifying and
    unique thoughts on this topic to Ethel.

    Feel free to visit my webpage; http://www.ufo-und-alienforum.de/wiki/index.php?title=Benutzer:ConsueloN

    SvarSlett
  28. Thank you for every other fantastic post. The place else could anyone get that kind of info in such a perfect way of writing?
    I have a presentation subsequent week, and I'm on the look for such info.

    Also visit my web blog - facebookofsex

    SvarSlett
  29. Hello There. I found your blog using msn. This is a very well written
    article. I will be sure to bookmark it and come back to
    read more of your useful info. Thanks for the post. I will certainly comeback.



    My blog; sex facebook

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren
og for at du tar deg tid til å besøke bloggen min :)
God klem fra Inger Marie